مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 آذر 1400 ساعت 07:002021-11-26سياسي

زنان، 80 درصد قربانیان خشونت های منتهی به قتل


عضو انجمن علمی روان پزشکان ایران معتقد است خشونت علیه زنان را می توان با اصلاح و افزودن قوانین مجازات متناسب و حمایت کننده حقوق از دست رفته زنان، - از جامعه پاک کرد.

عضو انجمن علمی روان پزشکان ایران معتقد است خشونت علیه زنان را می توان با اصلاح و افزودن قوانین مجازات متناسب و حمایت کننده حقوق از دست رفته زنان، از جامعه پاک کرد.

فربد فدایی در گفت وگو با ایرنا تاکید کرد: خشونت علیه زنان یا در محیط منزل یا خارج از منزل بر آنان اعمال می شود.

این خشونت ها جزیی از کل انواع خشونت هستند که اگر بخواهیم بر حسب بزه دیده تقسیم بندی کنیم شامل کودک آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری و همین طور جرم علیه کودکان، بانوان و افراد سالمند می شود که در حقیقت گروه های آسیب پذیر هستند.

وی ادامه داد: بیشتر خشونت ها در مورد زنان در محیط منزل اتفاق می افتد که می تواند به صورت آزار جسمی، عاطفی، کلامی و جنسی و قتل نمود کند که بر اساس آمارها زنان بیشترین قربانیان این خشونت ها هستند، به گونه ای که در قتل که سنگین ترین خشونتی است که می توان متصور شد، فقط 20 درصد قربانیان را مردان و 80 درصد را زنان تشکیل می دهند.

نگاه جنس دومی به زن و نبود قوانین بازدارنده عامل تشدید خشونت ها علیه زنان است عضو انجمن علمی روان پزشکان ایران درباره راهکار پیشگیری از افزایش خشونت ها ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنان، 80 درصد قربانیان خشونت های منتهی به قتل

زنان، 80 درصد قربانیان خشونت های منتهی به قتل