مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آبان 1400 ساعت 08:002021-11-07پزشكي

توصیه یک متخصص درباره تزریق واکسن های کرونا و آنفلوآنزا


یک متخصص عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: افراد بالای 65 سال، خانم های باردار ، بیماران نقص سیستم ایمنی و بیماران مبتلا به دیابت یا بیماران قلبی-ریوی حتماً باید واکسن آنفلوآنزا و کرونا را تزریق کنند.

- ایسنا/البرز یک متخصص عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: افراد بالای 65 سال، خانم های باردار ، بیماران نقص سیستم ایمنی و بیماران مبتلا به دیابت یا بیماران قلبی-ریوی حتماً باید واکسن آنفلوآنزا و کرونا را تزریق کنند.

دکتر محمد علیزاده در گفت و گو با ایسنا در مورد تزریق همزمان واکسن کرونا و واکسن آنفلوآنزا گفت: با توجه به اینکه مکانیزم ایجاد ایمنی برای هر دو واکسن در بدن متفاوت است تزریق این دو واکسن به صورت همزمان اشکالی ندارد.

اما با توجه به اینکه ممکن است باعث ایجاد برخی عوارض موضعی در بدن ایجاد باشد، توصیه می شود بین تزریق دو واکسن چند روز فاصله وجود داشته باشد.

وی در خصوص افرادی که حتماً باید این واکسن ها را دریافت کنند، تصریح کرد: افرادی هستند که ریسک ابتلا به آنفلوآنزا در آنها بالا است و لازم است که این افراد حتماً واکسن آنفولانزا را دریافت کنند؛ این افراد شامل سنین بالای 65 سال، خانم های باردار، بیماران نقص سیستم ایمنی و بیماران مبتلا به دیابت یا بیماران قلبی-ریوی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه یک متخصص درباره تزریق واکسن های کرونا و آنفلوآنزا

توصیه یک متخصص درباره تزریق واکسن های کرونا و آنفلوآنزا