مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 08:002021-11-06پزشكي

دردسرهای پشت میز نشینی برای بانوان


کارشناس ارشد پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: از عوارض و مشکلات ناشی از کم تحرکی و پشت میزنشینی در بانوان می توان به چاقی و اضافه وزن اشاره کرد، - سایر عوارض کم تحرکی شامل مشکلات گوارشی همچون سنگ کیسه صفرا، کبد چرب، نقرس، مشکلات اسکلتی عضلانی مانند کمردرد، اختلالات تولیدمثلی در زنان همچون ناباروری و بی نظمی قاعدگی است.

فاطمه ناجی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک زندگی، تحرک بدنی انسان را به میزان زیادی کاهش داده است.

امروز کاهش میزان انجام کارهای سنگین، افزایش استفاده از ماشین آلات صنعتی، کامپیوتر، تفریحات خانگی مانند تلویزیون سبب بی تحرکی طولانی مدت می شود.

وی با بیان اینکه پیشرفت های علمی انسان را از انجام فعالیت های سبک نیز باز می دارد، تصریح کرد: استفاده از دستگاه هایی نظیر ماشین لباسشویی، ظرفشویی، آبمیوه گیری و تلفن زمینه کم تحرکی را افزایش داده است تا جایی که حتی برای بازکردن درب پارکینگ از کنترل استفاده می شود.

کارشناس ارشد پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: کودکان ما که امروز، مجبورند در آپارتمان زندگی کنند و حتی دیگر کمتر امکان فعالیت مناسب دارند و معمولاً بخش زیادی از زندگی خود ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دردسرهای پشت میز نشینی برای بانوان

دردسرهای پشت میز نشینی برای بانوان