مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آبان 1400 ساعت 10:552021-11-04ورزشي

تشکیل لیگ ورزش های بومی و سنتی در کشور/ثبت 80 بازی محلی


رییس فدراسیون ورزش های روستایی عشایری و بازی های بومی محلی کشور از تشکیل و برگزاری لیگ ورزش های بومی و سنتی برای نخستین بار در کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، محمد تقی امیری خراسانی ظهر امروز با حضور در جمع اعضای شورای اسلامی شهر رشت در ساختمان جلسات شورا با ابراز خرسندی از حضور در استان گیلان اظهار کرد: امیدواریم اتفاقات مثبتی طی این مدت رقم بخورد.

  وی با اشاره به اینکه فدراسیون ورزش های روستایی عشایری و بازی های بومی محلی در سطح وزارت و مجلس موضوعات متعددی را در دست بررسی دارد، افزود: با رقم خوردن زندگی ماشینی و دیجیتالی بین مردم و ورزش های بومی محلی فاصله فراوانی افتاده است و با توجه به اینکه بالغ بر یکهزار بازی و ورزش بومی و محلی در کشور وجود دارد، اما در حال حاضر فقط بالغ بر هشتاد بازی محلی در کشور ثبت ملی شده است.

  امیری خراسانی به سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون توجه ویژه به بازی های بومی محلی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب طی دیداری که اخیرا با جمعی از ورزشکاران و قهرمانان داشته اند به توجه بیشتر و گسترش بازی های بومی محلی از جمله چوگان تاکید فراوان داشتند.

  رییس فدراسیون ورزش های روستایی عشایری و بازی های بومی محلی کشور با بیان اینکه برگزاری جشنواره ها می تواند در توسعه چنین بازی هایی بسیار مثم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل لیگ ورزش های بومی و سنتی در کشور/ثبت 80 بازی محلی

تشکیل لیگ ورزش های بومی و سنتی در کشور/ثبت 80 بازی محلی