مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 10:402021-10-28فرهنگي

تالار دهلوی افتتاح شد/ حسرت های فرزند یک استاد


تالار موسیقایی حسین دهلوی از مجموعه های تازه بازسازی شده بنیاد فرهنگی هنری رودکی با حضور حسین علیزاده و تعدادی از مدیران وزارت ارشاد به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی هنری رودکی، آیین گشایش و آغاز به کار رسمی تالار دهلوی با حضور محمود شالویی، سرپرست معاونت امور هنری، جمعی از هنرمندان موسیقی ایران و سخنان حسین علیزاده در رثای استادش زنده یاد حسین دهلوی در طبقه پنجم بنیاد رودکی برگزار شد.

گزارش آقای مدیر از تبدیل شدن یک مکان اداری به تالار مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در ابتدای این مراسم دلایل ساخت این تالار گفت: افتتاح تالار دهلوی با هدف تامین محلی برای تمرین یا ضبط آثار حرفه ای است.

پیش از این، نبودن فضایی کیفی و مناسب از موانع جدی پیشرفت ارکسترها بود.

از این رو، برای ما کیفیت تالار دهلوی بسیار اهمیت داشت و من گمان نمی کردم این فضا با این کیفیت آماده بهره برداری شود؛ فضایی بسیار حرفه ای که استادان برجسته و سرشناس موسیقی ایران بر آن مهر تایید زده اند.

مدیرعامل بنیاد رودکی افزود: پیش از این اگر قرار بود 2 ارکستر ما یعنی ملی و سمفونیک اجرای همزمان داشته باشند، فضا کم داشتیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالار دهلوی افتتاح شد/ حسرت های فرزند یک استاد

تالار دهلوی افتتاح شد/ حسرت های فرزند یک استاد