مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 10:152021-10-28سياسي

مذاکرات پنهانی ایران با طالبان برای امنیت شیعیان/ «غنی» آدم خشک مغزی بود


مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه با بیان اینکه مذاکرات پنهانی با طالبان در ارتباط با امنیت شیعه انجام شده است، گفت: این مذاکرات باید تبدیل به توافقات اولیه شود.

- ، سید رسول موسوی مدیر کل آسیای غربی وزارت امور خارجه و دستیار وزیر در همایش خانه احزاب ایران که با موضوع بررسی تحولات جمهوری آذربایجان و افغانستان صبح امروز(پنج شنبه) در محل سالن همایش های وزارت کشور برگزار شد گفت: من هر حرفی بزنم، حرف خودم است و حرف سازمان(وزارت امور خارجه) نیست.

وی افزود: اگر تاریخ را نگاه کنیم، هر تغییر رادیکالی در یک کشور، حتما بر همسایه های آن کشور نیز تاثیر دارد و اگر باز تاریخ را نگاه کنیم، همواره تغییرات رادیکال، تاثیرات منفی داشته است.

موسوی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز ریشه جنگ ایران و عراق را می توانیم در تاثیراتی که در انقلاب ایران برای جلوگیری از گسترش انقلاب و اتفاقاتی که در عراق افتاد، ببینیم.

مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه کشورمان اضافه کرد: آنچه که در افغانستان قبلا رخ داد، امروز نیز مجدداً رخ داده و در واقع یکسری تغییرات رادیکال صورت گرفته است.

سیستم طالبان در بلند مدت تهدید راهبردی علیه منافع ملی ما دارد وی با بیان اینکه تغییرات رادیکالی قطعا بر همسایگان خودش تاثیر دارد، گفت: همسایگان در این شرایط اگر ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مذاکرات پنهانی ایران با طالبان برای امنیت شیعیان/ «غنی» آدم خشک مغزی بود

مذاکرات پنهانی ایران با طالبان برای امنیت شیعیان/ «غنی» آدم خشک مغزی بود