مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 09:252021-10-28بين الملل

چاووش اوغلو: گزینه خرید سوخوهای روسی مطرح است


وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که واشنگتن یا باید «اف-35» به ترکیه تحویل دهد و یا محصولی جایگزین آن کند، در غیر این صورت، آنکارا جنگنده های سوخو از روسیه خریداری خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از آناتولی، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه امروز پنجشنبه اعلام کرد که آمریکا یا باید جنگنده های اف-35 را که ترکیه بابت شان پول پرداخت کرده است، تحویل دهد یا محصولی دیگر به جای آنها بدهد.

چاووش اوغلو در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت: چنانچه آمریکا نمی خواهد مسئله اف-35 ها را حل کند یا چنانچه کنگره آمریکا جلوی آن را می گیرد، ترکیه گزینه های دیگری از جمله خرید جنگنده های سوخو-35 یا سوخو-57 ساخت روسیه را در نظر خواهد گرفت.

اظهارات وی در حالی بیان می شود که پیشتر یازده نفر از نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای به رییس جمهور و وزیر امور خارجه این کشور، خواستار جلوگیری از فروش جنگنده های اف-16 به ترکیه شدند.

مخالفت نمایندگان کنگره آمریکا در حالی رسانه ای شده است که پیشتر خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه اعلام کرده بود که این کشور روند خرید جنگنده های اف-16 را از آمریکا به جای اف-35 ها آغاز کرده است.

ترکیه پیشتر نیز گفته بود که این کشور در صورت توقف فروش جنگنده های اف-16 از سوی آمریکا، می تواند جنگنده های سوخو-35 و سوخو-57 از روس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاووش اوغلو: گزینه خرید سوخوهای روسی مطرح است

چاووش اوغلو: گزینه خرید سوخوهای روسی مطرح است