مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 08:252021-10-28بين الملل

ارمنستان، عقب نشینی از استان «سیونیک» را تکذیب کرد


نخست وزیر ارمنستان در جلسه پارلمان برخی گزارش ها درباره خروج نیروهای نظامی این کشور از «سیونیک» استان هم مرز با ایران را تکذیب کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که ادعاهای رییس جمهور بحبوحه تردیدها و اطلاعات متناقض تعدادی از مقامات درباره خروج ادعایی نیروهای نظامی ارمنستان از مواضع استراتژیک خودشان در سیونیک مطرح شد.

گِواک پارسیان شهردار شهر کاپان در استان سیونیک اولین مقامی بود که موضوع عقب نشینی از سیونیک را مطرح کرد.

به دنبال اظهارات شهردار کاپان، ملیکست پوقوسیان استاندار سیونیک این ادعا را رد کرد و بعد از آن، سرویس امنیت ملی ارمنستان هم خروج از سیونیک را تکذیب نمود.

کریدور ادعایی زنگه زور   تکذیب مکرر مقام های ارشد ارمنستانی درباره خروج از سیونیک در شرایطی مطرح شده که ادعاهای مقام های جمهوری آذربایجان درباره ایجاد یک کریدور در این استان هم مرز با ایران همچنان ادامه دارد.

رییس جمهور جمهوری آذربایجان بارها از کریدور زنگه زور نام برده و تهدید کرده زنگه زور را خلاف منشور سازمان ملل و قواعد حقوق بین الملل با زور چه ارمنستان بخواهد و چه نخواهد از این کشور خواهد گرفت الهام علی اف و دیگر مقام های باکو مدتی پس از امضای توافق آتش بس قره باغ در نوامبر 2020 که به درگیری های مرگبار 44 روزه بین دو جمهوری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارمنستان، عقب نشینی از استان «سیونیک» را تکذیب کرد

ارمنستان، عقب نشینی از استان «سیونیک» را تکذیب کرد