مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 07:252021-10-28بين الملل

سنای برزیل طرح اتهامات جنایی علیه رییس جمهور را تأیید کرد


سنای برزیل طرح پیگیرد قانونی رییس جمهور این کشور برای جنایت علیه بشریت و مرگ دهها هزار برزیلی بر اثر سوء مدیریت وی در مقابله با همه گیری کرونا را تأیید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک کمیته تحقیقاتی سنا در برزیل گزارش اخیر سنا که خواستار تحت پیگرد قرار دادن ژاییر بولسانورو برای دست کم 9 جرم مرتبط با نحوه سوء مدیریت وی در مقابله با همه گیری کرونا و همچنین جرایم علیه بشریت شده بود، مورد تأیید قرار داد.

بنا بر گزارش شبکه الجزیره ، در گزارش اخیر سنا که بیش از یکهزار و 300 صفحه است و کمیته تحقیق تأکید شده است که 77 نفر به همراه دو شرکت برزیلی جرایمی را مرتکب شده اند.

طبق این گزارش، اعضای کمیته تحقیق پارلمان برزیل روز گذشته (چهارشنبه پنجم آبان و 27 اکتبر ماه) به طرح اتهامات جنایی علیه بولسانورو رأی مثبت دادند.

پیش نویس گزارش سنا علیه بولسانورو هفته گذشته منتشر شد و خواستار پیگرد قانونی رییس جمهور برزیل برای اتهامات نسل کشی و قتل شد و تصمیم گرفتند که 10 نفر را برای پیگرد قانونی به لیست بیافزایند.

در میان افرادی که به لیست اضافه شدند، ویلسون لیما فرماندار ایالت آمازوناس بود.

آمازوناس جایی است که کمبود عرضه اکسیژن در بیمارستان های آن در اوایل سال جاری منجر به مرگ ناشی از خفگی بیماران مبتلا به کرونا شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنای برزیل طرح اتهامات جنایی علیه رییس جمهور را تأیید کرد

سنای برزیل طرح اتهامات جنایی علیه رییس جمهور را تأیید کرد