مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 22:252021-10-27بين الملل

وعده پوشالی بایدن به تایوان درخصوص دفاع در برابر چین


وعده پوشالی بایدن به تایوان درخصوص دفاع در برابر چین - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در حالی که هنوز بیش از 2 ماه از تسلط طالبان بر افغانستان در پی فرار عجولانه نظامیان آمریکا از این کشور نگذشته، اما بنظر می رسد که سیاستمداران واشنگتن این شکست را فراموش کرده و این بار از دفاع از تایوان سخن به زبان می رانند.

جو بایدن رییس جمهور آمریکا شامگاه چهارشنبه (به وقت محلی) به کشورهای جنوب شرق آسیا گفت که واشنگتن در دفاع از آزادی ناوبری در دریاها و دموکراسی در کنار آنها خواهد بود و اقدامات ، بایدن در اجلاس مجازی شرق آسیا با حضور لی که چیانگ نخست وزیر چین، گفت واشنگتن با شرکای خود در اقیانوس آرام درباره توسعه چارچوب اقتصادی منطقه ای صحبت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا تعهدی محکم به تایوان دارد، اظهار داشت: ما عمیقاً نگران اقدامات قهری چین هستیم و این اقدامات صلح و ثبات منطقه را تهدید می کند .

رییس جمهور آمریکا در بخش دیگری از صحبت هایش خواستار آزادی زندانیان سیاسی و بازگشت میانمار به دموکراسی شد و توضیح داد: در میانمار، ما باید به تراژدی ناشی از کودتای نظامی که به طور فزاینده ای ثبات منطقه را تضعیف می کند، رسیدگی کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وعده پوشالی بایدن به تایوان درخصوص دفاع در برابر چین

وعده پوشالی بایدن به تایوان درخصوص دفاع در برابر چین