مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 12:352021-10-27بين الملل

کیشیدا و موریسون بر طبل دشمنی با چین کوبیدند


همزمان با نشست مجازی رهبران کشورهای عضو «آ سه آن»، ژاپن از فرصت به دست آمده در این اجلاس استفاده و همراستا با سیاست های آمریکا برضد چین تاخت و استرالیا نیز از پیمان تسلیحاتی «آکوس» دفاع کرد.

- به نقل از رویترز، فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن و اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا امروز در نشست مجازی سران کشورهای عضور اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا موسوم به آ سه آن (ASEAN) سخنانی هم راستا با سیاست های ایندوپاسیفیک آمریکا برضد پکن بر زبان راندند.

کیشیدا در این رابطه بر مخالفت شدید کشورش با چالش های نظم دریایی آزاد و بر نگرانی های منطقه ای درباره آنچه وی نفوذ نظامی رو به رشد چین خواند، تاکید کرد.

وی در این زمینه ادعاهایش را در مورد نظامی سازی و رویارویی در دریای چین جنوبی را مورد بحث قرار داد و خواستار انعقاد نتیجه گیری درباره شرح وظایف آ سه آن و چین منطبق با قوانین بین المللی شد.

همچنین نخست وزیر استرالیا نیز در این نشست با اشاره به پیمان تسلیحاتی اخیر بین این کشور، انگلیس و آمریکا موسوم به آکوس (AUKUS) که طی آن واشنگتن و لندن متعهد به ساخت زیردریایی های هسته ای برای کانبرا شده اند، گفت که پیمان مذکور به معنی دستیابی به تسلیحات هسته ای و تهدیدی امنیتی نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کیشیدا و موریسون بر طبل دشمنی با چین کوبیدند

کیشیدا و موریسون بر طبل دشمنی با چین کوبیدند