مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 08:452021-10-27پزشكي

کدام بیماران کرونایی به سی تی اسکن نیاز دارند؟


یک متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه همه بیماران مبتلا به کرونا به سی تی اسکن نیاز ندارند، گفت: استفاده از این روش تنها با تشخیص پزشک و برای دسته ای از بیماران که علائم خاص از جمله کاهش سطح اکسیژن داشته باشند، - ایسنا/کرمانشاه یک متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه همه بیماران مبتلا به کرونا به "سی تی اسکن" نیاز ندارند، گفت: استفاده از این روش تنها با تشخیص پزشک و برای دسته ای از بیماران که علائم خاص از جمله کاهش سطح اکسیژن داشته باشند، تجویز می شود.

دکتر علیرضا جانبخش در گفت و گو با ایسنا، با اینکه هر بیمار کرونایی لزوما نیاز به استفاده از سی تی اکسن ندارد، گفت: این روش تشخیصی تنها برای دسته ای از این بیماران تجویز می شود که از جمله مهمترین آنها بیمارانی هستند که سطح اکسیژن آنها پایین تر از 93 درصد است.

وی افزود: همچنین از این روش در بیمارانی که دچار فیبروز ریه شده اند استفاده می شود تا ارزیابی دقیق تری از وضعیت ریه آنها به عمل آید.

جانبخش گفت: همچنین از این روش در بیمارانی که دچار اختلال ناگهانی می شوند استفاده می شود.

بطور مثال اگر بیمار مبتلا به کرونا یکباره دچار تنگی نفس شود بلافاصله جهت تشخیص سوراخ شدگی، عفونت، خونریزی و یا هر عارضه دیگر در ریه، برایش انجام سی تی اسکن تجویز می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام بیماران کرونایی به سی تی اسکن نیاز دارند؟

کدام بیماران کرونایی به سی تی اسکن نیاز دارند؟