مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 05:052021-10-27سياسي

کاخ مروارید رو به نابودی است/ کم کاری میراث فرهنگی در حفاظت از آثار تاریخی کرج


اگرچه مدیریت شهری برای حفظ کاخ مروارید اقداماتی انجام داده اما بنای آن رو به نابودی و فروریختن است.

- کرج - نایب رییس شورای شهر کرج گفت: اگرچه مدیریت شهری برای حفظ کاخ مروارید اقداماتی انجام داده اما بنای آن رو به نابودی و فروریختن است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علیرضا رحیمی صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید از کاخ مروارید (شمس) با انتقاد از عدم توجه به بنای این میراث تاریخی و فرهنگی شهر، سفر و بازدید از آثار گذشتگان برای عبرت گرفتن از تاریخ را جزو تذکرات اکید قرآن ذکر کرد.

وی بیان کرد: حفظ نشانه های تاریخ و شابلون های زمان، مایه عبرت و افزایش آگاهی و دانش و نگهداری آثاری مانند کاخ ها، پل ها، ابنیه، مقابر، معابد، خشت ها، کوزه ها، سکه ها، لباس ها، اسلحه ها، اشکال و خطوط را گویای فرهنگ آن دوره و دریچه ای برای ورود به تاریخ است.

نایب رییس شورای شهر کرج با بیان اینکه در بازدید از این میراث تاریخی شهر، غصه ای بر غصه هایمان افزوده شد، تصریح کرد: اگرچه مدیریت شهری در گذشته و امروز نسبت به حفظ و توسعه فضای سبز کاخ اقدامات ارزشمندی و را انجام داده است اما بنای آن رو به نابودی و فرو ریختن است.

کم کاری میراث فرهنگی در حفاظت از آثار تاریخی کرج وی رسیدگی به ابنیه تاریخی را جزو وظایف اداره میراث فرهنگی برشمرد و بیان کرد: ظاهراً بنا و ساختمان این اث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاخ مروارید رو به نابودی است/ کم کاری میراث فرهنگی در حفاظت از آثار تاریخی کرج

کاخ مروارید رو به نابودی است/ کم کاری میراث فرهنگی در حفاظت از آثار تاریخی کرج