مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 03:252021-10-27پزشكي

واکسن کووید 19 احتمال سقط جنین را افزایش نمی دهد


نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد واکسن های کووید 19 خطر سقط جنین در اوایل بارداری را افزایش نمی دهند، از اینرو برای زنان باردار ایمن و بیخطر هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از هلث دی نیوز، یک تیم بین المللی داده های چندین مرکز ثبت سلامت نروژ را برای ارزیابی خطر سقط جنین در سه ماهه اول بارداری در میان زنانی که علیه کووید 19 واکسینه شده بودند، تجزیه و تحلیل کرد.

اطلاعات بیش از 18000 زن برای این مطالعه بررسی شد.

به گفته محققان: مطالعه ما به هیچ مدرکی دال بر افزایش خطر از دست دادن زودهنگام بارداری پس از واکسیناسیون کووید 19 پی نبرد.

آنها افزودند: یافته ها برای زنانی که در اوایل بارداری واکسینه شده اند اطمینان بخش است و از شواهد رو به رشد مبنی بر بی خطر بودن واکسیناسیون کووید 19 در دوران بارداری حمایت می کند .

9 محقق از مؤسسه ملی علوم بهداشت محیطی در دورهام کارولینای شمالی، دانشگاه اتاوا کانادا و مؤسسه بهداشت عمومی نروژ شرکت داشتند.

در این مطالعه هیچ ارتباطی بین نوع واکسن تزریق شده به زنان باردار و خطر سقط جنین یافت نشد.

نویسندگان در بیانیه ای اعلام کردند: این مهم است که زنان باردار واکسینه شوند زیرا خطر بستری شدن در بیمارستان و عوارض کووید 19 در آنها بیشتر است و نوزادان آنها در معرض خطر بیشتری برای تولد زودرس قرار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن کووید 19 احتمال سقط جنین را افزایش نمی دهد

واکسن کووید 19 احتمال سقط جنین را افزایش نمی دهد