مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 05:352021-10-26اقتصادي

تولید سالانه یک هزار و 400 تن عسل در ایلام


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: استان ایلام با تولید سالانه یک هزار و 400 تن عسل، قطب تولید این محصول در کشور محسوب می شود.

- درخشنده رحیمی ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: استان ایلام با تولید سالانه یک هزار و 400  تن عسل، قطب تولید این محصول در کشور محسوب می شود.

وی با اشاره به تعداد 180 هزار کلنی در استان یادآور شد: 100 درصد کلنی های موجود در استان بومی است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: حدود 2 هزار زنبوردار در زنبورستان های استان مشغول فعالیت هستند.

وی اظهار کرد: عسل ایلام از نظر کیفیت جزو رده های برتر کشور است و از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و حتی در سطح جهان هم می تواند مطرح شود.

معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: بدون شک پرورش زنبور عسل نقش مهمی در اشتغالزایی دارد و می تواند به رونق اقتصادی استان کمک کند.

وی در رابطه با مزایای زنبورداری در استان گفت: یکی از این مزایا گرده افشانی باغات و زراعت در استان است و مزیت دوم آن  اشتغال زایی در استان است که بیش از 2000 نفر در این زمینه به صورت مستقیم مشغول به کار هستند و حداقل 1500 نفر به صورت غیر مستقیم در این راستا کار میکنند و همچنین در زمینه ی اقتصادی به اقتصاد استا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه یک هزار و 400 تن عسل در ایلام

تولید سالانه یک هزار و 400 تن عسل در ایلام