مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 05:202021-10-26اقتصادي

60 درصد مراتع چهارمحال و بختیاری از لحاظ پوشش گیاهی فقیر است


مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه یک میلیون و 93 هزار هکتار مرتع در استان وجود دارد، گفت: بیش از 60 درصد مراتع استان از لحاظ پوشش گیاهی دارای گرایش منفی و رو به فقیر شدن هستند.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، سید اسماعیل صالحی در نشست چگونگی بهره برداری از مراتع و گیاهان دارویی استان گفت: چهارمحال و بختیاری دارای مساحتی به وسعت یک میلیون و 641 هزار هکتار است که یک میلیون و 400 هزار هکتار از این میزان، عرصه ملی است و 66 درصد مساحت استان را عرصه مرتعی تشکیل می دهد.

به گفته وی، بر اساس سند توسعه منابع طبیعی در افق 1400 مراتع استان از لحاظ پوشش گیاهی در چهار وضعیت خوب، متوسط، فقیر و خیلی فقیر قرار دارند که سه درصد این مراتع در وضعیت خوب، 37 درصد در وضعیت متوسط ، 48 درصد در وضعیت فقیر و 12 درصد در وضعیت خیلی فقیر قرار دارند.

وی اظهار داشت: بر اساس این تقسیم بندی مراتع استان گرایش منفی و پس رونده دارند و احیا و توسعه این عرصه ها نیاز به توجه بیشتر از لحاظ تامین و تخصیص اعتبار ملی و استانی و تسهیلات بانکی و اقدامات مدیریتی با تاکید بر سه اصل اساسی مدیریت مراتع شامل زمان مناسب استفاده از مراتع، بهره برداری مناسب از مراتع و رعایت ظرفیت مجاز دام در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

60 درصد مراتع چهارمحال و بختیاری از لحاظ پوشش گیاهی فقیر است

60 درصد مراتع چهارمحال و بختیاری از لحاظ پوشش گیاهی فقیر است