مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 20:252021-10-25اقتصادي

اختصاص 550 میلیون ریال برای تعمیر و نوسازی موزه مسجد روستای هفتاش


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بانه گفت: از محل اعتبارات حوزه گردشگری ویژه دهیاری ها مبلغ 550 میلیون ریال برای تعمیر و نوسازی موزه مسجد روستای هفتاش اختصاص یافت.

- ، سعدالله رحیمی خواه روز دوشنبه در جریان بازدید از مسجد تاریخی روستای هفتاش با مهم برشمردن بافت معماری با ارزش این روستا اظهار کرد: شیوه معماری قدیمی مختص روستاهای مناطق کوهستانی و استفاده از مصالح ترکیبی سنگ و چوب از ویژگی های بافت تاریخی روستای هفتاس است.

وی افزود: طرح محتوایی و توجیهی این موزە از سوی کارشناسان حوزە میراث فرهنگی استان در حال انجام است که پروانە بهره برداری آن ازسوی ادارە کل موزە های کشور به زودی صادر خواهد شد.

رحیمی خواه اظهار داشت: وجود آثار طبیعی و معنوی همچون قرآن تاریخی این روستا موجب شده که مکانی به عنوان موزه مسجد در کنار مسجد تاریخی هفتاش جهت نمایش آثار و شواهد تاریخی این منطقه در معرض دید بازدید کنندگان و گردشگران قرار گیرد.

رحمانی بخشدار بخش ننور شهرستان بانە نیز در جریان این بازدید از اختصاص بودجه ویژه شهرداری برای راه اندازی هرچه سریع تر موزه مسجد تاریخی روستای هفتاش خبر داد.

وی افزود: امیدواریم این مکان فرهنگی و تاریخی هرچه سریع تر به بهره برداری برسد و گنجینه ای برای حفاظت از آثار فرهنگی و تاریخی منطقه باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص 550 میلیون ریال برای تعمیر و نوسازی موزه مسجد روستای هفتاش

اختصاص 550 میلیون ریال برای تعمیر و نوسازی موزه مسجد روستای هفتاش