مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 08:352021-10-25بين الملل

رویکرد غیرسازنده فیس بوک در زمینه همکاری با رسانه های استرالیا


رگولاتوری استرالیا که پلتفرم های اینترنتی بزرگ را مجبور به جلب رضایت رسانه های این کشور برای بازنشر خبرهایشان کرده از رویکرد فیس بوک در این زمینه رضایت ندارد.

- به نقل از رویترز، رگولاتوری استرالیا تصریح کرده که نگران همکاری فیس بوک در این زمینه است و با گذشت هفت ماه از تصویب قانونی در این زمینه در استرالیا فیس بوک هنوز در این زمینه جدیت به خرج نداده است.

بر اساس قانون یادشده فیس بوک و گوگل موظف هستند با رسانه ها و نشریات استرالیایی مذاکره کرده و رضایت آنها را برای بازنشر اخبارشان در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی وابسته به خود به دست آورند و در غیر این صورت دولت به نفع رسانه های این کشور مداخله خواهد کرد.

به گفته رود سیمز رییس کمیسیون رقابت و مصرف کنندگان در استرالیا گوگل هنوز در حال مذاکره و نهایی کردن توافق ها و قراردادهای خود با مؤسسات خبری است و به نظر می رسد در مسیر درستی حرکت می کند.

اما ما نگران فیس بوک هستیم که به نظر نمی رسد رویکرد مشابهی داشته باشد.

از زمان تصویب این قانون جنجالی در ماه مارس گذشته فیس بوک و گوگل درگیر مذاکره و جلب رضایت مؤسسات خبری استرالیایی بوده اند که از جمله مهم ترین آنها می توان به شرکت نیوز رابرت مردوخ و برخی شبکه های رادیو و تلویزیونی استرالیایی اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویکرد غیرسازنده فیس بوک در زمینه همکاری با رسانه های استرالیا

رویکرد غیرسازنده فیس بوک در زمینه همکاری با رسانه های استرالیا