مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 08:202021-10-24بين الملل

ائتلاف مخالفان اردوغان برای مقابله با او و شکست سیستم ریاست جمهوری


شش حزب مخالف اردوغان در ترکیه، با نگاه به انتخابات، روی طرحی برای پایان دادن به ریاست جمهوری قدرتمند اردوغان و بازگشت به نظام پارلمانی کار می کنند.

- شش حزب مخالف اردوغان در ترکیه، با نگاه به انتخابات، روی طرحی برای پایان دادن به ریاست جمهوری قدرتمند اردوغان و بازگشت به نظام پارلمانی کار می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از نیویورک تایمز، مخالفان دولت ترکیه در حال تشکیل یک جبهه متحد و سازمان دهی شده برای جایگزینی رییس جمهور فعلی بوده و حتی درصدد فشار برای برگزاری انتخابات زودهنگام در سال آینده میلادی هستد تا حاکمیت 19 ساله اردوغان را به چالش بکشند.

به نظر می رسد رهبران شش حزب مخالف دولت ترکیه، همزمان با مذاکره بر سر یک اتحاد گسترده میان خود، در مورد تبدیل انتخابات بعدی به نوعی همه پرسی در مورد سیستم ریاست جمهوری هم توافق کرده اند، سیستمی که رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، چهار سال پیش معرفی کرده و آن را یکی از افتخارآمیزترین دستاوردهای خود می داند.

مخالفان اردوغان می گویند که سیستم ریاست جمهوری، به او اجازه داده تا با تشکیل دولتی تقریبا استبدادی، به رشد فساد کمک کرده و به خودکامگی در حکومت، تعیین سیاست های اقتصادی، کنترل دادگاه ها و زندانی کردن هزاران مخالف سیاسی منجر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ائتلاف مخالفان اردوغان برای مقابله با او و شکست سیستم ریاست جمهوری

ائتلاف مخالفان اردوغان برای مقابله با او و شکست سیستم ریاست جمهوری