مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 03:502021-10-23پزشكي

اثرات شگفت انگیز موسیقی بر جسم و روح انسان ها


بە گفتە برخی از محققان سلیقە افراد در انتخاب موسیقی می تواند باعث درک ابعاد مختلف شخصیتی فرد شود، زیرا موسیقی ذهن را آرام کردە و باعث کاهش درد و کنترل در فرد می شود.

- شیوا ابراهیمی خاطرنشان کرد: موسیقی درمانی می تواند برای همە افراد بە ویژە برای افراد مبتلا بە افسردگی و اضطراب مثمر ثمر باشد؛ همچنین موسیقی درمانی می تواند برای ارتقا سلامت ذهنی و روحی افراد موثر واقع شود.

وی ادامە داد: موسیقی درمانی با شناسایی هدف و نوع بیماری فرد آغاز می شود و از موسیقی برای افزایش روحیە استفادە می شود و طبق تحقیقات انجام شدە گوش سپردن بە موسیقی باعث آزاد شدن آندروفین کە موثر در کاهش درد است، می شود.

این مشاور روانشناختی با اشارە بە اینکە موسیقی درمانی برای هر ردە سنی موثر است، بیان کرد: حتی کودکان نیز می توانند از موسیقی درمانی بهرە مند شوند، کە معمولا در مهدکودک و پیش دبستانی ها از موسیقی استفادە می شود.

شیوا ابراهیمی ادامە داد: افرادی کە دچار ناتوانی در رشد و یادگیری هستند، می توانند از موسیقی درمانی برای تقویت مهارت های حرکتی و یادگیری ارتباط موثرتر بهرە ببرند.

وی در خصوص تاثیر موسیقی در بزرگسالان افزود: موسیقی درمانی از مدیریت استرس گرفتە تا درمان بیماری های جسمی و روحی، نظم دهندە افکار، کنترل هیجانات موثر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثرات شگفت انگیز موسیقی بر جسم و روح انسان ها

اثرات شگفت انگیز موسیقی بر جسم و روح انسان ها