مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 مهر 1400 ساعت 10:502021-10-21اقتصادي

کمتر از 30 درصد دانش آموزان جذب رشته های فنی می شوند


رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور بر لزوم توسعه آموزش های عالی و مهارتی متناسب با نیاز جامعه تاکید کرد و گفت: متاسفانه زیر 30 درصد دانش آموزان به رشته های فنی وحرفه ای جذب می شوند.

- ، ابراهیم صالحی عمران ظهر پنجشنبه در آیین افتتاح ساختمان جدید آموزشکده فنی و حرفه ای نوشهر با اشاره به وجود 250 پروژه نیمه تمام در دانشگاه اظهار داشت: تکمیل این طرح ها نیازمند عزم ملی و همکاری است.

وی شمار آموزشکده های فنی و حرفه ای را در کشور 180 واحد ذکر کرد و گفت: در صورت تأمین اعتبارات 40 پروژه در سال جاری تکمیل می شود.

وی با بیان رشد 50 درصددی شمار دانشجویان دانشگاه های فنی و حرفه ای در سال جاری اظهار داشت: امسال 89 هزار دانشجو در دانشگاه های تحت پوشش پذیرش می شوند و با آنکه طبق برنامه قرار بود نیمی از دانش آموزان جذب فنی و حرفه ای شوند اما این میزان در حال حاضر کمتر از 30 درصد است.

صالحی عمران بر لزوم توسعه آموزش های عالی مهارتی متناسب با نیاز جامعه تاکید کرد و با اظهار اینکه توسعه تحصیلات تکمیلی نوعی اشتباه راهبردی است، افزود: در برنامه راهبردی کشورهای توسعه یافته، 40 درصد دانشجویان به صورت تکنسین هستند از این رو نیاز به توسعه آموزش های فنی و مهارتی داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمتر از 30 درصد دانش آموزان جذب رشته های فنی می شوند

کمتر از 30 درصد دانش آموزان جذب رشته های فنی می شوند