مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 مهر 1400 ساعت 05:552021-10-21سياسي

راهکار امام سجاد(ع) برای مدیریت صحیح یک خانواده


برای اداره بهتر خانواده وجود مدیر ضروری است و بدون مدیریتِ درست استحکام خانواده به خطر می افتد؛ اما خودسری و قدرت بی جا نیز بنیان خانواده را متزلزل می کند.

- ایسنا/قم یک پژوهشگر گفت: برای اداره بهتر خانواده وجود مدیر ضروری است و بدون مدیریتِ درست استحکام خانواده به خطر می افتد؛ اما خودسری و قدرت بی جا نیز بنیان خانواده را متزلزل می کند.

حجت الاسلام رحمت الله بانشی، پژوهشگر گروه تاریخ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: در دیدگاه امام سجاد (ع) درباره خانواده و حقوقی که زن و شوهر و دیگر اعضای خانواده بر هم دیگر دارند نکات بسیار ظریف و حساسی بیان شده است.

حق و حقوق در خانه با زندگی عاشقانه وی افزود: در اندیشه امام سجاد (ع) سرپرستی خانواده بر عهده مرد گذاشته شده است تا مرد در این جایگاه امنیت، آرامش و دیگر نیازمندی های خانواده مطلوب را فراهم کند.

به همین جهت در رساله الحقوق، امام سجاد (ع) خطاب به شوهر می فرماید حق تو بر همسرت دشوارتر است و اطاعات او از تو در تمامی کارهایی که از او بخواهی یا نخواهی (اگر خواسته تو معصیت خدا نباشد) واجب است.

وی ادامه داد: این سخن اندیشه اسلام و قرآن را بیان می کند که سرپرستی خانواده را به سبب خصوصیت جسمی و قدرت تفکر بیشتر به مردان سپرده است و زن را مکلف در اطاعت از تصمیمات مرد نموده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکار امام سجاد(ع) برای مدیریت صحیح یک خانواده

راهکار امام سجاد(ع) برای مدیریت صحیح یک خانواده