مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 15:552021-10-20ورزشي

بازی های بومی و ورزش های سنتی در کشور احیا می شود


مسئول آموزش فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی، محلی گفت: در راستای احیای بازی های بومی و محلی، جشنواره های ورزشی در سراسر کشور برگزار و سرفصل زنگ ورزش مدارس شده است.

- پوریا سهرابی مسئول کمیته آموزش فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی، در گفت وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر، اظهار کرد: به همت فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی، بازی ها و ورزش های آیینی و سنتی اقوام در کشور احیا می شود.

سهرابی افزود: در راستای احیای بازی های روستایی و بومی محلی، علاوه بر برگزاری جشنواره های ورزشی، سرفصل زنگ ورزش مدارس آموزش و پرورش کشور قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که ورزش های سنتی و بازی های بومی محلی جزیی از میراث ناملموس فرهنگی و شریعت است، بیان کرد: با توجه به غنای فرهنگی بالای این ورزش ها و بازی ها، با پیگیری و شناساندن و تجزیه و تحلیل آنها می توان به بسیاری از آداب و سنن و رسوم و قواعدی بین فرهنگ های مختلف کشور پی برد، با انجام این بازی ها تهران با حضور مقام عالی وزارت و دیگر مقامات استانی برگزار شد و تیم های مختلف در زمینه های ورزشی استان ها برنامه هایی را اجرا کردند.

مسئول آموزش فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی، با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای احیای آیین های سنتی، خاطر نشان کرد: براساس تفاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازی های بومی و ورزش های سنتی در کشور احیا می شود

بازی های بومی و ورزش های سنتی در کشور احیا می شود