مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 12:102021-10-20اقتصادي

پول اعتباری؛ بستر اصلی ایجاد شکاف طبقاتی و توزیع ناعادلانه ثروت


مدیر گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان گفت: علت اصلی مقاومت در برابر پول کالایی و ناکارآمد شمردن آن، عدم امکان اجرای ربا و بهره کلان وسیستمی بر بستر این نوع از پول است.

- ، محمدحسن غلامی مدیر گروه اقتصاد و معیشت مؤسّسه متا در همایش تخصصی پولطلا اظهار کرد: از جمله ابهامات در مورد پولطلا، حجم طلای مورد نیاز برای اجرای پولطلا در کشور، جابجایی مجازی و الکترونیک اعتبار طلا و عدم خیانت مجدد در این صورت، نحوه تأمین اعتبار پروژه های بزرگ و ملی، چگونگی جلوگیری از جعل پولطلا و … است.

لزوم جلوگیری از سرقت سیستمی از اموال مردم که طبق روایات در حکم جان آنان هست، مهم ترین دلیل ایجاد شکاف طبقاتی و اصلی ترین تهدید کننده ی کلان عدالت در جامعه، چالش جدی در اجرای احکام مانند دیه، خمس، اجاره و … برچیده شدن اساس قرض الحسنه ازجامعه به دلیل کاهش دائمی ارزش پول اعتباری و برچیده شدن اساس زکات در نقدین به عنوان مهم ترین چالش ها و مبانی فقهی پولطلا در این نوبت مورد بحث قرار گرفت.

همچنین محمد جوادی مترجم کتاب خصوصی سازی پول و فعال و تحلیلگر اقتصادی ضمن ایراد نکاتی در خصوص پولطلا به عنوان یکی از پرطرفدارترین پول های خصوصی، گفت: این توهم که مقدار طلا برای جایگزینی با پول موجود کافی نیست به طور کل از نظر علمی بی پایه است و چه در خصوص طلا و چه هر پول دیگری که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پول اعتباری؛ بستر اصلی ایجاد شکاف طبقاتی و توزیع ناعادلانه ثروت

پول اعتباری؛ بستر اصلی ایجاد شکاف طبقاتی و توزیع ناعادلانه ثروت