مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 11:352021-10-20فرهنگي

یک داستان نویس: 10 سال دیگر شاید بچه های ایرانی دانشمندان کشورمان را نشناسند


حسین فتاحی که زندگینامه ابوعلی سینا را بازنویسی کرده می گوید: می ترسم 10 سال آینده، مردم آنقدر با این افراد بیگانه شوند که وقتی صحبت از دانشمند مشهوری مثل ابوعلی سینا می شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، حسین فتاحی به تازگی زندگینامه ابوعلی سینا را در قالب داستان و متناسب با فهم و درک نوجوانان در کتابی به نام زندانی قلعه هفت حصار که سال 6 سال پیش منتشر شده بود، بازنویسی کرده است؛ زندگی دانشمندی که هم مملو از ماجراهای گوناگون است و هم مایه سرگرمی و آگاهی بخشی برای نوجوانان.

با حسین فتاحی درباره این کتاب و لزوم بازنویسی زندگی نامه دانشمندان برای بچه ها حرف زده و این را پرسیدیم که آیا می توان با مطالعه به بچه ها مسیر داد و زندگی شان را تحت تاثیر قرار داد؟ او معتقد است اگر راه و شیوه زندگی این دانشمندان را جلوی بچه هایمان نگذاریم مردم یک کشور، به آدم هایی بی ریشه و بی هویت تبدیل می شوند.

در نتیجه نوجوانان برای الگوبرداری رو به فرهنگ غرب می آورند.

اگر واقعا دغدغه دین داریم، باید زندگی بزرگانی را که در عمل انسان های بزرگی بودند، به بچه ها نشان دهیم تا اینها الگو بچه های ما شوند.

در ادامه مشروح این مصاحبه را می خوانید: * چرا زندگی ابن سینا را برای بازنویسی و ارائه به نوجوان ها انتخاب کردید؟  یک طرح به عنوان مفا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک داستان نویس: 10 سال دیگر شاید بچه های ایرانی دانشمندان کشورمان را نشناسند

یک داستان نویس: 10 سال دیگر شاید بچه های ایرانی دانشمندان کشورمان را نشناسند