مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 07:302021-10-20بين الملل

پیمان آکوس، آژانس انرژی اتمی را نگران کرده است


رییس نهاد نظارت هسته ای وابسته به سازمان ملل متحد هشدار داد، سایر کشورها می توانند با الگو گرفتن از استرالیا به دنبال ساخت زیردریایی هایی با سوخت هسته ای بروند که این امر به نگرانی های قانونی و همچنین نگرانی ها از بابت اشاعه سلاح های هسته ای دامن می زند.

- رییس نهاد نظارت هسته ای وابسته به سازمان ملل متحد هشدار داد، سایر کشورها می توانند با الگو گرفتن از استرالیا به دنبال ساخت زیردریایی هایی با سوخت هسته ای بروند که این امر به نگرانی های قانونی و همچنین نگرانی ها از بابت اشاعه سلاح های هسته ای دامن می زند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در جریان سفر خود به واشنگتن اظهار کرد که تیم ویژه ای را برای بررسی پیامدهای ایمنی و حقوقی برآمده از پیمان مشارکت آکوس (Aukus) میان آمریکا، انگلیس و استرالیا با موضوع اعطای زیردریایی هسته ای به استرالیا که ماه گذشته میلادی اعلام شد، مامور کرده است.

بر اساس این پیمان مشارکت امنیتی، آمریکا و انگلیس به استرالیا در ساخت ناوگان زیردریایی های هسته ای کمک می کنند.

اگر این طرح عملی شود، این برای نخستین بار است که یک کشوری که تسلیحات هسته ای ندارد، زیردریایی هایی با نیروی هسته ای را به دست می آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیمان آکوس، آژانس انرژی اتمی را نگران کرده است

پیمان آکوس، آژانس انرژی اتمی را نگران کرده است