مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 14:252021-10-19فناوري

آشنایی با پچ پنل، پچ کورد و کاربردهای آن ها


آشنایی با انواع تجهیزات مخابراتی از جمله پچ پنل و پچ کورد به افراد کمک می کند تا بتوانند شناخت بهتری از این تجهیزات داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابر اعلام برقچی، تجهیزات مخابراتی برای سهولت برقراری ارتباطات در بستر شبکه و همچنین مدیریت بهتر آن ها به کار می روند.

در این مطلب قصد داریم کابل شبکه و تجهیزات شبکه ای مثل هاب، روتر، … قرار گرفته و به جای اینکه کابل های شبکه مستقیما به این تجهیزات وصل شوند از طریق پچ پنل وصل می شوند.

به عبارت دیگه وجودش به هیچ وجه الزامی نیست ولی بکار بردنش در شبکه هایی که در طی زمان گسترش و تغییرات دارند کار را راحت می کند.

پچ پنل قطعه ای مستطیل شکل است که روی آن به تعداد مشخصی پورت شبکه وجود دارد مثلاً 24 پورت، 48 پورت و ….

در هنگام کابل کشی در هر قسمت از ساختمان چندین سوکت شبکه قرار می گیرد که ممکن است فعلاً بلا استفاده باشند و کاربری از طریق آنها به شبکه متصل نباشد.

کاربرد پچ پنل در هنگام افزایش کاربر می بایست این سوکت ها را وارد مدار شبکه کرد بنابراین متخصصان کابل کشی برای حل این مشکل از پچ پنل استفاده می کنند یعنی تمام کابل هایی که به سوکت ها متصل هستند را در یک نقطه که مرکز قرار گیری رک می باشد جمع آوری کرده و آنها را وارد پچ پنل می کنند، سپس شماره گذاری کرده تا در صورت نیاز هر سوکتی را که می خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشنایی با پچ پنل، پچ کورد و کاربردهای آن ها

آشنایی با پچ پنل، پچ کورد و کاربردهای آن ها