مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 13:352021-10-19بين الملل

«ناو هواپیمابر رونالد ریگان»، خلیج فارس را ترک کرد


نیروی دریایی آمریکا از خروج ناو هواپیمابر «یو اس اس رونالد ریگان» آمریکا از خلیج فارس و منطقه استحفاظی ناوگان پنجم دریایی این کشور بعد از پنج ماه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه های آمریکایی روز سه شنبه  خبر دادند که ناو هواپیمابر یو اس اس رونالد ریگان به حرکت درآمد.

این ناو در دریای مدیترانه در رزمایش مشترک با نیروی دریایی ایتالیا و مغرب مشارکت و مدتی در دریای مکران حضور داشت.

مقام های وزارت دفاع آمریکا گفته بودند که برای هشدار به طالبان به اسکادران های جنگنده های حاضر در ناو هواپیمابر آیزنهاور مستقر در منطقه و همچنین تعدادی دیگر از جنگنده های آمریکایی نیاز است تا آن ها پوششی برای خروج امن نظامیان آمریکایی از افغانستان ایجاد کنند.

به نوشته نیوی تایمز، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده است که این ناو هواپیمابر در صورت بحران یا سایر حوادث احتمالی منطقه ای مجدداً مستقر می شود.

ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده مسئولیت حفظ منافع آمریکا در خلیج فارس، دریای عمان، دریای سرخ، خلیج عدن و بخش هایی از اقیانوس هند را بر عهده دارد.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال چندی قبل در گزارشی اعلام کرد که جو بایدن رییس جمهور آمریکا دستور آغاز خروج برخی از نیروها و تجهیزات از خاورمیانه را صادر کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ناو هواپیمابر رونالد ریگان»، خلیج فارس را ترک کرد

«ناو هواپیمابر رونالد ریگان»، خلیج فارس را ترک کرد