مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 08:452021-10-19سياسي

الگوی موفق وحدت و همزیستی مهربانانه اقوام و مذاهب در خراسان شمالی


خراسان شمالی سرزمین رنگین کمان فرهنگ ها، صلح و صفا و سبک زندگی تمدن ایرانی و اسلامی با تاریخ و تمدنی چند هزار ساله و انواع آثار باستانی است.

- این سرزمین با عنوان سرزمین ترنم رنگ و نوا معروف است و از سوی دیگر بیشترین تنوع قومیتی اعم از کرمانج، ترک، لر، بلوچ، فارس، تات و ترکمن در این منطقه با فرهنگ های مختلف زندگی می کنند.

خراسان شمالی مرزبانانی غیور دارد که تاکنون به دشمنان اجازه فکری اشتباه برای تجاوز به داخل کشور نداده اند و از سوی دیگر وحدت و هم دلی بین مردم این استان مثال زدنی و ستودنی است.

خراسان شمالی الگوی بی نظیر در سطح بین المللی در وحدت و هم دلی اقوام مختلف دکتر محمد حسین انصاری مود رییس ستاد توسعه خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا، گفت: در یک بستر جغرافیایی که گروه های مختلف زندگی می کنند در واقع عوامل مختلفی سبب شده تا رقابت ها جای خود را به رفاقت بدهند و بتوانند با همدلی در کنار یکدیگر زندگی کنند.

وی افزود: زمانی شمال خراسان، بستر زندگی اقوام شد که آریایی ها به فلات قاره آمدند و بعد از آن عشق آباد کنونی در کشور ترکمنستان پایتخت شد و ساکنین محلی حق سکونت در منطقه را پیدا کردند.

دکتر انصاری مود ادامه داد: بعد از آن( در دوره های قزنویان و سامانیان) قوم های مختلف دیگر همچون ترک ها وارد منطقه شدند و در این منطقه سکنا گز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الگوی موفق وحدت و همزیستی مهربانانه اقوام و مذاهب در خراسان شمالی

الگوی موفق وحدت و همزیستی مهربانانه اقوام و مذاهب در خراسان شمالی