مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 08:152021-10-19فرهنگي

تشریح جایگاه حافظ در ایتالیا


استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه کافوسکاری ونیز در وبینار «حافظ شاعر جهانی» به تشریح جایگاه شعر و اندیشه حافظ در فرهنگ و هویت ایرانی، تاریخ ادبیات فارسی و نقش او در آثار شاعران نوپرداز ایرانی پرداخت.

- استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه کافوسکاری ونیز در وبینار حافظ شاعر جهانی به تشریح جایگاه شعر و اندیشه حافظ در فرهنگ و هویت ایرانی، تاریخ ادبیات فارسی و نقش او در آثار شاعران نوپرداز ایرانی پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و نماینده بنیاد سعدی در ایتالیا همزمان با روز ملی گرامیداشت حافظ، وبیناری با عنوان حافظ شاعر جهانی با حضور محمدتقی امینی، رایزن فرهنگی ایرن، ایمان منسوب بصیری، استاد ادبیات ایتالیایی دانشگاه تهران و استفانو پلو (Stefano Pello)، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه کافوسکاری (Ca Foscari) ونیز و استادان و دانشجویان برگزار کرد.

امینی در سخنانی، با تأکید بر تحکیم صلح و دوستی میان دو ملت و دولت ایران و ایتالیا گفت: این وبینار در خصوص شاعری برگزار می شود که با استناد به دیوان غربی شرقی، گوته از فراز قله ادبی که بر آن ایستاده، وی را بر چکاد کوهی در دوردست دیده و ستوده و این ماجرای درک متقابل از پس قرون، ما و شما را نیز در این نشست، برای بهره مندی از درک دو اندی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشریح جایگاه حافظ در ایتالیا

تشریح جایگاه حافظ در ایتالیا