مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 14:452021-10-18سياسي

داعش اهرم فشار آمریکا در پیشبرد اهدافش است


آمریکا برای بازگشت به افغانستان، به دنبال تداوم خلاء امنیتی در این کشور بوده که برای پیشبرد اهدافش داعش بهترین گزینه است.

- ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز دوشنبه در اجتماع اساتید، طلاب و روحانیون برای اعلام انزجار از جنایات تروریستی و کشتار بی رحمانه شیعیان مظلوم افغانستان و دفاع از ملت مظلوم این کشور در تبریز با بیان اینکه آمریکا بعد از 20 سال مجبور به خروج از افغانستان شده است، اظهار کرد: آمریکا سعی دارد تا از داعش به عنوان یک اهرم فشار در پیشبرد اهداف خود استفاده کند و خواسته های خود را بر مردم افغانستان تحمیل کند.

امام جمعه تبریز با اشاره به روزهای خونین نمازگزاران بی گناه شیعه در افغانستان افزود: این اقدام انتحاری توسط یکی از تروریست های چینی وابسته به فرقه داعش انجام شد که در پی آن بیش از صدها نفر شهید و ده ها نفر زخمی شدند.

وی با بیان اینکه هدف دیگر استکبار ایجاد و تقویت اختلافات و درگیری های مذهبی مانند جنگ شیعه و سنی است، خاطرنشان کرد: بهترین حالت برای آمریکای شکست خورده تداوم ناامنی در کشور افغانستان است.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: احیای داعش توسط آمریکا با هدف درگیر کردن بازیگران دیگر همچون ایران، روسیه و چین در بحران احتمالی جنگ داخلی در افغانستان انجام می شود تا توان کشورهای حریف و رقیب خود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داعش اهرم فشار آمریکا در پیشبرد اهدافش است

داعش اهرم فشار آمریکا در پیشبرد اهدافش است