مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 11:002021-10-18سياسي

صورت های کوچک و رشد با تاخیر دندان عقل


محققان دانشگاه آریزونا از ماهیت پیدایش دندانی که جای رویش در فک ندارد، رمزگشایی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هالسکا گلواکا نویسنده و انسان شناس ارشد آمریکایی می گوید: یکی از اسرار تکامل بیولوژیکی انسان این است که چگونگی هماهنگ سازی دقیق بین ظهور مولرها (یا دندان های مولر) با تاریخ زندگی و نحوه سازماندهی آن هاست.

گلوآکا با کمک گری شوارتز، دیرینه شناس در موسسه ریشه های انسانی دانشگاه آریزونا، نمونه هایی از جمجمه های مختلف را برای مقایسه تکامل آن ها جمع آوری کرد.

با تبدیل استخوان ها و دندان های 21 گونه نخستین، به مدل های سه بعدی، محققان دریافتند که زمان بندی دندان های آسیای بزرگسال ما ارتباط زیادی با تعادل ظریف بیومکانیک در جمجمه های در حال رشد ما دارد.

فرم دندان های بالغ که ما برای خرد کردن غذا به صورت خمیر استفاده می کنیم، معمولاً در سه مرحله ( 6، 12 و 18 سالگی) از لثه ما بیرون می آید.

سایر نخستی ها مولرهای بالغ خود را زودتر دریافت می کنند.

علیرغم همه شباهت های ما در مراحل رشد، شامپانزه ها (Pan troglodytes) دندان های آسیاب خود را در 3، 6 و 12 سالگی دریافت می کنند، بابون های زرد (Papio cynocephalus) آخرین سن مولرهای بزرگسال خود را در سن هفت سالگی و ماکاک ها (Macaca mulatta) در شش سالگی بیرون می زنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صورت های کوچک و رشد با تاخیر دندان عقل

صورت های کوچک و رشد با تاخیر دندان عقل