مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 04:352021-10-18بين الملل

تحریک داعش در افغانستان به جنگ و خویشتن داری ایران


روز جمعه 23 مهر دومین انفجار در مسجد شیعیان «ولایت قندوز» افغانستان به وقوع پیوست و تعدادی دیگر از شیعیان افغان شهید و مجروح شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، هفته گذشته نیز انفجاری دیگر در ولایت مذکور خانواده هایی از شیعیان را عزادار کرد، متاسفانه با اینکه طالبان عهده دار نظم و امنیت کشور است فقط به بیان اظهارات پیگیری بسنده کرده است.

گروهک داعش خراسان که در کشور افغانستان فعالیت می کند مسوولیت کشتار نمازگزاران شیعه در هفته قبل را بر عهده گرفته و به طور حتم نیز تبعات مستقیم و غیرمستقیم این حمله کور نیز باید به آن فرقه و یا اذناب آنها منتسب شود، البته این امر نافی مسوولیت حکومت طالبان در ناتوانی آنها در اداره کشور و عجز عمدی یا غیرعمدی در جلوگیری از تکرار حملات علیه شیعیان نیست.

گروه های تکفیری برای این حملات کور اهدافی را دنبال و باید فروضی را برای آنها در نظر گرفت همچون: - ایجاد اغتشاش و ناامنی در کشور افغانستان و مزاحمت برای مملکت داری طالبان - ایجاد بی اعتمادی نسبت به طالبان در بین شیعیان افغان و با هدف برخورد و تقابل شیعیان در برابر حکومت طالبان - از بین بردن توازن مذهبی در افغانستان و کاستن از تعداد شیعیان به راه های گوناگون خصوصا ایجاد رعب و وحشت - مسلح شدن گروه های شیعه خصوصا کسانی که سابقه جنگ های چریکی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحریک داعش در افغانستان به جنگ و خویشتن داری ایران

تحریک داعش در افغانستان به جنگ و خویشتن داری ایران