مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 10:302021-10-17اجتماعي

پیشرفت 95 درصدی مرمت گلدسته شمالی حرم مطهر علوی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، گلدسته ها و ایوان نجف اشرف از مهمترین بخش های عمارت تاریخی حرم مطهر علوی و از میراث ارزشمند هنر و معماری ایرانی اسلامی است.

- مدیر صنعتی هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات از پیشرفت 95 درصدی طرح مرمت و ترمیم طلاکاری گلدسته شمالی ایوان نجف حرم مطهر امام علی(ع) خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو ، گلدسته ها و ایوان نجف اشرف از مهمترین بخش های عمارت تاریخی حرم مطهر علوی و از میراث ارزشمند هنر و معماری ایرانی اسلامی است.

این بنای باشکوه توسط استادکاران ایرانی در عصر صفوی و زیر نظر شیخ بهایی ساخته و با کاشی هایی به رنگ سبز، نماکاری شده بود که بعدها به دستور نادرشاه افشار، طلاکاری شد.

از آن زمان تا کنون به دلیل عوامل مختلف، این بنای تاریخی دچار آسیب و فرسایش شده بود که ستاد بازسازی عتبات عالیات در چند مرحله اقدام به ترمیم و مرمت آن کرده است.

همچنین کتیبه های میناکاری شده با اشعار فارسی، ترکی و هندی، صدها سال روی ایوان تاریخی نجف اشرف، نصب شده بود که در زمان حکومت صدام از روی ایوان کنده شد.

محمد کریمی مدیر صنعتی هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات در خصوص آخرین اقدامات برای مرمت و ترمیم طلاکاری این ایوان تاریخی در حرم مولای متقیان گفت: پس از اتمام مرحله اول طرح در بخش جنوبی، هم اکنون مر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشرفت 95 درصدی مرمت گلدسته شمالی حرم مطهر علوی

پیشرفت 95 درصدی مرمت گلدسته شمالی حرم مطهر علوی