مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 18:302021-10-16بين الملل

ادامه تنش میان فرانسه و الجزایر


رییس جمهور فرانسه امروز با وجود شرکت در مراسم یابود قتل معترضان با حاکمیت فرانسه بر الجزایر در پاریس اما حاضر نشد که عذرخواهی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، امانوئل ماکرون روز شنبه در مراسم بزرگداشت کشتار قربانیان 60 سال پیش معترضان مخالف با حاکمیت این کشور بر الجزایر حاضر شد.

این نخستین بار است که یک رییس جمهور فرانسه در چنین مراسمی شرکت می کند.

در تظاهراتی که 17 اکتبر 1961 پیش از سوی مخالفان و معترضان حاکمیت فرانسه بر الجزایر در پاریس برگزار شد، نیروهای پلیس با حمله به معترضان تعدادی از معترضان را به قتل رساندند.

تلفات این کشتار همچنان نامشخص باقی مانده است اما مورخان معتقدند احتمالا صدها نفر در آن کشتار جان خود را از دست داده اند.

با این حال روسای جمهوری فرانسه همواره از به رسمیت شناختن این کشتار خودداری کردند اما امانوئل ماکرون روز 17 اکتبر در این مراسم حاضر شد.

آقای ماکرون البته بابت این مسئله عذرخواهی نکرد اما در عین حال سرکوب مرگبار پلیس در آن روز را اتفاقی غیرقابل توجیه دانسته است.

این تجمع در سال پایانی تلاش خشونت آمیز فرانسه برای حفظ الجزایر به عنوان مستعمره شمال آفریقا و در میان مبارزات علیه سرزمین اصلی فرانسه توسط شبه نظامیان طرفدار استقلال برگزار شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادامه تنش میان فرانسه و الجزایر

ادامه تنش میان فرانسه و الجزایر