مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 15:302021-10-16دانش

برای مقابله با فرونشست زمین دیر شده است


یک عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و فعال محیط زیست گفت: اگرچه برای مقابله با فرونشست زمین دیر شده، اما خطر جدی است و باید به جای بحث های حاشیه ای، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، محمد کوشافر در نشست تخصصی پدیده خشکسالی و فرونشست زمین در حوضه آبریز زاینده رود از سلسله نشست های تخصصی دانشگاه حل مسئله که عصر امروز (شنبه_24مهرماه) به همت بسیج اساتید استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: فرونشست زمین در اصفهان یک فرضیه نیست و الان دیگر کاملا اثبات شده است.

این پدیده غیرقابل برگشت است و خسارات زیادی در حوزه های مختلفی همچون شهری، برون شهری، منازل مسکونی، بنا های تاریخی، کشاورزی، صنعت و تاسیسات به دنبال دارد.

وی با اشاره به گستردگی خسارات فرونشست زمین، گفت: شدت، وسعت، جمعیت درگیر با خطر و سرمایه ها چند متغیری است که باعث می شود اهمیت موضوع فرونشست زمین بیشتر شود.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به بحران آب در اصفهان اشاره و تصریح کرد: بحران آب و خشکی زاینده رود هر روز پیامد مخربی را نشان می دهد؛ یک روز پدیده گرد و خاک و ریزگرد، یک روز آلودگی هوا و یک روز فرونشست زمین، اما امروز تک تک مردم اصفهان نگران بحران فرونشست زمین هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای مقابله با فرونشست زمین دیر شده است

برای مقابله با فرونشست زمین دیر شده است