مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 14:052021-10-16بين الملل

اهداف آمریکا از پیمان نظامی با یونان؛ فشار به ترکیه و تسلط بر غرب آسیا


تحلیلگران بر این باورند که با توجه به نزدیکی نسبی یونان به خلیج فارس، آمریکا در توافق با یونان قصد دارد هم بر ترکیه فشار وارد کرده و هم بر غرب آسیا و مدیترانه تسلط داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، تحلیلگران بر این باورند که پیمان دفاعی جدید آمریکا و یونان نشان می دهد که واشنگتن می خواهد ترکیه را تحت فشار قرار دهد و در عین حال از موقعیت راهبردی برای مقابله با تهدید ها در خاورمیانه و کنترل شرق مدیترانه برخوردار باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری گلایه کرده است.

روز جمعه ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، هنگام اظهارنظر در مورد تجدید توافق با یونان گفت که واشنگتن از تلاش ها برای کاهش تنش ها در شرق مدیترانه حمایت می کند.

با این حال، برخی از تحلیلگران بر این باورند که واشنگتن امیال گسترده تری دارد.

ایوان ایلند تحلیلگر مرکز صلح و آزادی در مورد انگیزه آمریکا در توافق نظامی با یونان گفت: ممکن است ایالات متحده بخواهد ترکیه را تحت فشار قرار دهد تا به پایگاه های بیشتری در این کشور دست یابد، اگرچه این می تواند نتیجه معکوس ایجاد کند و باعث افزایش همکاری ترکیه و روسیه شود.

ارل راسموسن معاون مرکز اوراسیا نیز گفت  که این اقدام در حالی صورت می گیرد که ترکیه اختلافات متعددی با یونان در منطقه در مورد اکتشاف منابع انرژی داشته اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهداف آمریکا از پیمان نظامی با یونان؛ فشار به ترکیه و تسلط بر غرب آسیا

اهداف آمریکا از پیمان نظامی با یونان؛ فشار به ترکیه و تسلط بر غرب آسیا