مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 11:552021-10-16اجتماعي

حرف نزدن با کودکان عامل اصلی مشکلات گفتاری/سنجش پیش دبستانی فعال شد


معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: یکی از علت هایی که موجب می شود، کودکان دچار مشکل گفتاری شوند این است که با آن ها حرف زدن تمرین نمی شود.

- به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، محمدحسن عظیم عراقی معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درباره دانش آموزان دیرآموز و معرفی آن ها به مدارس عادی اظهار داشت: طبق آخرین آمار ارجاعی از پایگاه های سنجش دانش آموزان، 154 هزار نفر ارجاعی هوش شدند و طبق ارزیابی کیفی انجام شده تا کنون 71 هزار و 778 نفر از آن ها به عنوان دیرآموز شناسایی شدند.

وی ادامه داد: این میزان به نسبت سال های گذشته از نظر تعداد شناسایی شده شاید آمار بالاتری داشته باشد، اما علت آن، این است که سال گذشته تعداد دانش آموزانی که مورد سنجش قرار گرفتند، کمتر بود بنابراین از نظر درصدی افزایشی در این خصوص نداشتیم.

تقریباً میزان دانش آموزان شناسایی شده ارجاعی هوش همانند سال گذشته است.

عظیم عراقی خاطرنشان کرد: در برنامه سنجش سال جاری از میان 154 هزار نفر، تعداد 5 هزار و 541 نفر نیز دانش آموز استثنایی بودند که تعداد چهار هزار و 881 نفر آموزش پذیر هستند؛ یعنی از نظر نمره هوشی نسبت به دیگران پایین تر بوده و کم توان ذهنی محسوب می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حرف نزدن با کودکان عامل اصلی مشکلات گفتاری/سنجش پیش دبستانی فعال شد

حرف نزدن با کودکان عامل اصلی مشکلات گفتاری/سنجش پیش دبستانی فعال شد