مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 08:052021-10-16اجتماعي

40 درصد معابرشهری برای روشندلان مناسب سازی شده است


معاون توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت: مناسب سازی معابر برای معلولان بسیار مهم است در حالی که تنها 40 درصد معابر مناسب سازی شده است.

- سیاوش رهبر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه شعار روز عصای سفید دنیای بهتر برای نابینایان با آموزش همگانی، رفع موانع مشارکت و اجرای قوانین است اظهار کرد: نامگذاری روز عصای سفید به صد سال قبل برمی گردد وقتی که شخصی برای اولین بار بینایی خود را از دست داد و برای در امان ماندن از حوادث، از عصای سفید استفاده کرد.

 وی عصای سفید را نماد خوداتکایی، استقلال و هویت اجتماعی افراد معلول دانست و گفت: در جهان طبق برآوردها 280 میلیون نابینا وجود دارد که 90 درصد آنها در کشورهای در حال توسعه هستند، 80 درصد بالای 50 سال سن دارند و 36 میلیون نفر نابینای مطلق هستند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی همدان با بیان اینکه میانگین سنی نابینایان 37 سال است افزود: سازمان بهداشت جهانی می گوید یک درصد جمعیت دنیا را نابینایان تشکیل می دهند و در کل جهان یک پنجم افراد نابینای کامل هستند.

وی با اشاره به اینکه 13 درصد کل جمعیت معلولان جهان را نابینایان تشکیل می دهند عنوان کرد: رتبه ایران در دنیا در نابینایی شانزدهمین کشور به لحاظ تعداد است به طوری که 203 هزار نفر زیر پوشش سازمان بهزیستی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 درصد معابرشهری برای روشندلان مناسب سازی شده است

40 درصد معابرشهری برای روشندلان مناسب سازی شده است