مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 مهر 1400 ساعت 18:052021-10-14سياسي

درخشش عشایر در حفاظت از کیان کشور همیشگی است


عشایر بختیاری مانند نگین انگشتری در حمایت از امام راحل(ره) و نظام جمهوری اسلامی می درخشند و در حفاظت از کیان کشور همیشگی بوده است.

- ، غلامرضا سلیمانی عصر پنج شنبه در برنامه معرفی شهید شاخص جامعه عشایر کشور، شهید اله کرم محمود صالحی در روستای آورگان شهرستان چادگان در غرب استان اصفهان، اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دو دوره متفاوت را شاهد هستیم که یک دوره به قبل از استقرار رژیم منحوس پهلوی و یک دوره هم پیش از سلطنت پهلوی بر می گردد که قوای مسلح کشور از عشایر شکل می گرفت.

وی افزود: حدود هزار نفر نیروی ثابت در دربار پادشاهان وجود داشت و هرگاه مهاجمی به کشور ما حمله می کرد و یا بحث بازپس گیری سرزمین های ایران مطرح می شد، ارتش های بزرگ از عشایرِ داوطلب کشور به میدان نبرد می رفتند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: درس های بسیاری از فداکاری ها و مردانگی های عشایر وجود دارد که نباید نادیده گرفته شود، زیرا اولین ضربه به عشایر در دوره قاجار توسط آقامحمدخان قاجار زده شد که با پراکنده کردن عشایر سرزمین های بسیاری را از دست داد.

عشایر حامی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی وی ادامه داد: همچنین در زمان رضاخان پهلوی و روی کار آمدن انگلیسی ها، نقش آفرینی عشایر در کیان کشور کم رنگ شد و به همین دلیل عشایر بختیاری رژیم پهلوی را به رسمیت نش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخشش عشایر در حفاظت از کیان کشور همیشگی است

درخشش عشایر در حفاظت از کیان کشور همیشگی است