مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 مهر 1400 ساعت 10:252021-10-13پزشكي

نگرش جامعه در مواجهه با بیماران اختلالات روان باید تغییر کند


روانپزشک معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل از ضرورت تغییر نگرش جامعه در مواجهه با بیماران با اختلالات روان خبر داد و گفت: انگ به این بیماران موجب عدم مراجعه سریع به مراکز درمانی می شود.

- ایسنا/مازندران روانپزشک معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل از ضرورت تغییر نگرش جامعه در مواجهه با بیماران با اختلالات روان خبر داد و گفت: انگ به این بیماران موجب عدم مراجعه سریع به مراکز درمانی می شود.

محمدعلی اژدری به مناسبت هفته سلامت روان (24-18 مهر ماه ) گفت: بیماری های اعصاب و روان از جمله بیماری هایی هستند که نسبت به آنها انگ یا برچسب مشاهده می شودکه باعث احساس تفاوت فرد از دیگران می گردد.

وی بیان کرد: انگ یک معضل جهانی و مربوط به تمام فرهنگها بوده که تاثیر زیانباری بر تمام حوزه های زندگی دارد و در واقع یک پدیده اجتماعی قدرتمند و فراگیر و پایدار است که جمعیت های آسیب پذیر را درگیر می کند و موجب می شودکه بیماران با اختلالات روان با تبعیض، از دست دادن وضعیت اجتماعی و اقتصادی، کاهش کیفیت زندگی، تشدید بیماری، سوء مصرف مواد و عدم مصرف دارو و پیگیری درمان و در نهایت نابسامانی خانوادگی مواجه گردند.

اژدری افزود: از طرفی موجب محدود شدن یا از دست رفتن فرصت ها و منابع برای گروه های برچسب خورده شده و سایر افراد جامعه نسبت به این گروه ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرش جامعه در مواجهه با بیماران اختلالات روان باید تغییر کند

نگرش جامعه در مواجهه با بیماران اختلالات روان باید تغییر کند