مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 مهر 1400 ساعت 05:302021-09-30پزشكي

محرومیت زدایی در حوزه دامپروری/ برگزاری اردوی جهادی دامپزشکی در «فردوس»


رییس شبکه دامپزشکی فردوس از اجرای اردوی جهادی تخصصی دامپزشکی در مناطق روستایی شهرستان خبر داد و گفت: اردوهای جهادی دامپزشکی در مناطق محروم و در مناطقی که دسترسی به دامپزشک کمتر است برگزار می شود.

- جواد اسماعیلی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در فردوس، در خصوص بیماری تب برفکی، اظهار داشت: تب برفکی یک بیماری عفونی ویروسی حاد با واگیری بالا در دام های اهلی بوده و علائم بیماری در گاو شامل آبریزش از دهان، زخم دهانی و پستان، بی اشتهایی و لنگش و مرگ دام است.

 وی بیان داشت: در صورت رعایت نکردن ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای در واحد های دامداری و یا حمل و نقل غیر مجاز دام، احتمال شیوع بیماری تب برفکی و بروز تلفات در جمعیت دام های جوان وجود دارد رییس شبکه دامپزشکی فردوس با اعلام اینکه این بیماری موجب کاهش تولید شیر و گوشت دام می شود و ضررهای اقتصادی برای دامدار به همراه دارد، مطرح کرد: پیشگیری از بروز این بیماری منوط به واکسیناسیون، رعایت موارد بهداشتی، مراقبت شدید، جلوگیری از نقل و انتقال دام آلوده و قرنطینه کردن حیوانات مبتلا است.

اسماعیلی از واکسیناسیون عمومی تب برفکی دام های سنگین (گاو و گوساله) از ابتدای شهریور ماه جاری  در شهرستان فردوس خبر داد و گفت: تمامی اقدامات، تمهیدات بهداشتی و قرنطینه ای، واکسن، تجهیزات و امکانات بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محرومیت زدایی در حوزه دامپروری/ برگزاری اردوی جهادی دامپزشکی در «فردوس»

محرومیت زدایی در حوزه دامپروری/ برگزاری اردوی جهادی دامپزشکی در «فردوس»