موضوعات داغ: - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - افزايش حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - حقوق بازنشستگان - عضو هيات مديره پرسپوليس - هيات مديره پرسپوليس - تركيب استقلال - هفته بيست و چهارم ليگ برتر - ليگ برتر فوتبال - هواشناسي گلستان - دكتر سيد محمد پورحسيني - تقابل - خداحافظي قاسم حدادي فر - فرنگي كاران ايران - رييس اتحاديه كفاشان تبريز - مهدي فيضي صفت - السامرايي - حيدرآباد - زنان و دفاع مقدس - كاهش ترافيك - يگان حفاظت از ميراث فرهنگي - عبدالعزيز بن تركي الفيصل

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 12:552021-09-28بين الملل

اوکراین و مجارستان سفرای یکدیگر را احضار کردند


بوداپست از بابت قرارداد گازی منعقد شده میان مجارستان و روسیه که حق ترانزیت اوکراین را زیر سوال می برد؛ به شدت بالا گرفت.

- به نقل از رویترز، اوکراین و مجارستان امروز سه شنبه در اقدامی متقابل سفرای یکدیگر را احضار کردند- نشانه ای از بالا گرفتن دعوا میان این دو کشور اروپای شرقی از بابت قرارداد گازی بلندمدتی که میان بوداپست- مسکو منعقد شده است.

ادعا شده که این توافق می تواند با اتکا به خط لوله ترک استریم که از زیر دریا رد می شود؛ به توقف احتمالی ترانزیت گاز از مسیر اوکراین منجر شود که برای دولت کی یف درآمدزایی قابل توجهی دارد.

قرار بود امروز وزیر انرژی اوکراین با همتای خود در اتحادیه اروپا دیدار کند حال آنکه مسکو از دولت کی یف خواسته در این قرارداد کارشکنی نکند.

مجارستان هم اوکراین را به مداخله در امور داخلی خود متهم کرده حال آنکه طرف مقابل این قرارداد را اقدامی سیاسی و نامعقول تلقی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوکراین و مجارستان سفرای یکدیگر را احضار کردند

اوکراین و مجارستان سفرای یکدیگر را احضار کردند