مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 10:552021-09-28اجتماعي

بازگشت حیات به محلات فرسوده و ناکارآمد با ایجاد فضاهای جمعی


معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: جان شهر در فضاهای عمومی جریان دارد و ایجاد میدانگاه ها راهی برای تأمین امنیت و رفع نیازهای شهروندان محلات، - معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: جان شهر در فضاهای عمومی جریان دارد و ایجاد میدانگاه ها راهی برای تأمین امنیت و رفع نیازهای شهروندان محلات، به خصوص در محلات ناکارآمد و فرسوده و ایجاد زمینه یک زندگی آسوده و آرام برای ساکنان آن است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عبدالرضاگلپایگانی در خصوص نقش فضاهای شهری در تأمین زندگی آرام و آسوده برای شهروندان گفت: شهرها متشکل از فضاها، عناصر و اجزایی هستند که قرار است محل مناسبی برای زندگی انسان ها باشند.

شهروندان برای حضور در شهر نیازمند فضاهای شهری با ویژگی هایی متفاوت هستند تا بتواند پاسخگوی نیاز آنها باشد، وجود هرکدام از این فضاها برای آسایش، رفاه، تعالی و رفع نیازهای افراد یک شهر ضروری است.

کارکردهای مختلف فضاهای شهری به آنها ارزش و جایگاه متفاوتی می دهد، اگر برای فضاهای شهری کارکرد و عملکرد مناسبی تعریف شود، شهر به هدف والای خود که همان تأمین یک زندگی رو به رشد و بالندگی برای شهروندان است، می رسد.

وی تصریح کرد: فضای عمومی در شهر، زمینه مشارکت مردم را فراهم و آنها را با هم مرتبط می کند، به عبارتی این فضاها، مهم ترین محل شکل گیری تصویر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت حیات به محلات فرسوده و ناکارآمد با ایجاد فضاهای جمعی

بازگشت حیات به محلات فرسوده و ناکارآمد با ایجاد فضاهای جمعی