مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 11:302021-09-26سياسي

جای خالی مرجعی برای تحکیم شایسته سالاری


نبودِ ساز و کاری که نکات مثبت اشخاص را هم در استعلام ها اعلام کند موجب شده مدیرانی که در عمل هیچ کاری انجام نمی دهند اما نکته منفی هم برجای نمی گذارند بمانند و مدیران کوشا با کوچک ترین خطا حذف شوند - علی بهادری جهرمی؛ هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس رییس قوه قضاییه در جلسه اخیر شورای عالی قضایی دست روی پاشنه آشیل شایسته سالاری در کشورمان گذاشت.

آقای محسنی اژه ای گفت: هر کسی در کنار ضعف هایی که دارد نقاط قوت و محاسنی نیز دارد که متأسفانه در گزارش هایی که از سوی دستگاه ها و یا در پاسخ به استعلامات ارائه می شود به این فضایل که برخی از آن ها پوشاننده ضعف هاست توجهی نمی شود.

وقتی فردی برای تصدی مسئولیتی معرفی می شود بلافاصله ده یا بیست نقطه ضعف برای او شمرده می شود و این کار، اگر ضعف های گفته شده صحیح باشد، تصمیم گیری مدیران بالادستی را دشوار می کند.

عدالت ایجاب می کند در احراز صلاحیت ها به نقاط قوت و توانمندی افراد هم توجه شود.

اگر کسی که می تواند مشکلی را حل کند و مسئله ای را سامان دهد به خاطر یک نقطه ضعف حذف کنیم جامعه را از توان و تخصص و دانش او محروم کرده ایم و این از عدالت دور است .

در این باره گفتنی هایی است: این نکته پُربهای آقای اژه ای برخاسته از چند دهه تجربه حضور در بالاترین سطوحِ عالی ترین مراجع نظارتی و قضایی از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جای خالی مرجعی برای تحکیم شایسته سالاری

جای خالی مرجعی برای تحکیم شایسته سالاری