مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 14:402021-09-25اجتماعي

کیفیت هوای پایتخت در روزهای ابتدایی پاییز


مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تشریح کیفیت هوای پایتخت در روزهای ابتدایی پاییز گفت: روز گذشته کیفیت هوای تهران با ثبت شاخص 113 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت.

- ، حسین شهیدزاده در مورد دلیل افزایش غلظت ذرات معلق در هوای پایتخت توضیح داد: این افزایش نتیجه عدم بارش مناسب و بالا بودن میزان خشکی زمین است که منجر به افزایش گرد و غبار در هوا می شود.

وی با اشاره به اینکه آغاز مهرماه سال جاری نسبت به سال های قبل از شرایط بدی برخوردار نبوده است، اظهار کرد: برای مثال، در سال 98 شاخص کیفیت هوا بر اساس روش جدید محاسبه، در روز 31 شهریور 104، در روز اول مهر 137 و در روز دوم مهر 107 بود.

شهیدزاده با بیان اینکه علاوه بر کاهش بارش های جوی که منجر به افزایش خشکی زمین های اطراف کلان شهر تهران شده است، حرکت انواع وسایل نقلیه موتوری نیز در افزایش آلودگی هوا مؤثر است، تصریح کرد: شهروندان می توانند با استفاده کمتر از وسایل نقلیه و رعایت مواردی نظیر جدی گرفتن معاینه فنی در جلوگیری از تشدید میزان آلودگی هوا مشارکت نمایند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران خاطرنشان کرد: کیفیت هوای تهران در نیمه نخست سال جاری از نظر آلاینده اُزون، مطلوب تر و از منظر آلاینده ذرات معلق نامطلوب تر از سال گذشته بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کیفیت هوای پایتخت در روزهای ابتدایی پاییز

کیفیت هوای پایتخت در روزهای ابتدایی پاییز