مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 مهر 1400 ساعت 13:552021-09-23بين الملل

سازمان بهداشت جهانی: افغانستان در آستانه فاجعه انسانی قرار دارد


سازمان بهداشت جهانی، اعلام کرد که سیستم بهداشتی افغانستان در معرض فروپاشی بوده و در صورت بی توجهی به این امر فاجعه انسانی زودهنگام در این کشور به وقوع می پیوندد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که سیستم بهداشتی افغانستان در حال فروپاشی بوده و اگر اقدامات فوری انجام نشود، این کشور با فاجعه انسانی زودهنگام مواجه است.

تدروس آدهانوم ، رییس سازمان بهداشت جهانی، در بیانیه ای گفت در سفرش به کابل دریافته است که سیستم بهداشتی افغانستان در معرض فروپاشی است و باید نیازهای حاد این کشور به شکل فوری برطرف شود.

تدروس افزود: ما براساس اصول بی طرفی و استقلال سازمان ملل متحد در گفت وگوی سازنده ای به منظور رفع اختلافات به فعالیت نجات بخش خود برای میلیون ها افغان قربانی جنگ در افغانستان ادامه می دهیم.

به گفته رییس سازمان بهداشت جهان، کاهش حمایت مالی دونرها از بزرگ ترین پروژه های درمانی افغانستان و سهمیه ‎بندی، هزاران مرکز بهداشتی در این کشور را فاقد بودجه کرده است.

در حال حاضر تجهیزات پزشکی نیاز است و به کارمندان حقوق داده نشده است.

وی تصریح کرد که شمار زیادی از این مراکز درمانی تعطیل شده و در حال حاضر تنها 17 درصد از مراکز درمانی در افغانستان فعال هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان بهداشت جهانی: افغانستان در آستانه فاجعه انسانی قرار دارد

سازمان بهداشت جهانی: افغانستان در آستانه فاجعه انسانی قرار دارد