مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 مهر 1400 ساعت 08:152021-09-23سياسي

امیرعبداللهیان: موضوع برجام، هسته ای است


چنانچه منطق هر مذاکره و توافقی ایجاب می کند، خواست ایران عمل در برابر عمل و راستی آزمایی تعهدات غرب است و زیر بار تعهدات یک طرفه و مطالبات زیاده خواهانه نخواهد رفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایلنا، وزیر امورخارجه گفت: موضوع برجام، هسته ای است و ایران بازنگری در آن و اضافه کردن موضوعات جدید را هرگز نخواهد پذیرفت.

حسین امیرعبداللهیان در ملاقات های دوجانبه خود با مقامات اروپایی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با تاکید بر اصولی چون عدم اتلاف وقت، تسلیم نشدن در برابر زیاده خواهی غربی ها، عدم پذیرش بازنگری در توافق اولیه، عدم پذیرش متمم های جدید، ضرورت راستی آزمایی و اجرای بدون تنازل قانون مجلس، محورهای اصلی سیاست رسمی کشور در موضوع مذاکرات برجامی را تشریح و بر عزم ایران مبنی بر تداوم مذاکرات تاکید کرد.

در این خصوص توجه به نکات زیر ضروری است: دلیل وقفه ایجاد شده در مذاکرات بیش از آنکه تغییر دولت در ایران باشد، بن بستی است که آمریکایی ها به دلیل عدم پذیرش تعهدات خود ایجاد کرده اند، لذا طرف غربی نمی تواند با ادعای گریز ایران از مذاکره به توجیه تحریم ها و تهدیداتش بپردازد.

تهران نه به دنبال اتلاف وقت است و نه پذیرنده بازی طرف غربی با زمان، لذا نخواهد پذیرفت که آمریکا و اروپا با این بهانه بخواهند منویات غیرمنطقی خود را به کرسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیرعبداللهیان: موضوع برجام، هسته ای است

امیرعبداللهیان: موضوع برجام، هسته ای است