مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 11:002021-09-22بين الملل

رییس جمهور لبنان ضمن اعتراض به تل آویو؛ برای ازسرگیری مذاکرات ترسیم مرزی آماده ایم


رییس جمهور لبنان به اقدام اخیر رژیم صهیونیستی مبنی بر بستن قرارداد با یک شرکت آمریکایی برای حفاری در مناطق مورد منازعه دو طرف در دریا اعتراض کرد و در ادامه گفت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، میشل عون رییس جمهور لبنان امروز (چهارشنبه) با جوانا رونیسکا هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در بیروت دیدار کرد.

بر اساس گزارش النشره ، عون به خانم رونیسکا گفت، لبنان مذاکره با صندوق بین المللی پول به منظور حصول راه حل های عملی برای وضعیت اقتصادی کنونی مطابق با برنامه بهبود اقتصادی در بیانیه وزارتی را آغاز خواهد کرد و همزمان برای حل پرونده برق، بازسازی و راه اندازی بندر بیروت کار خواهد کرد.

رییس جمهور لبنان در ادامه تصریح کرد، انتخابات پارلمانی این کشور در موعد مقرر یعنی 8 می 2022 (18 اردیبهشت 1401) برگزار خواهد شد.

عون در ادامه بار دیگر به تعهد لبنان به اجرای قطعنامه 1701 (که برای پایان دادن به جنگ 33 روزه در سال 2006 صادر شد) تأکید کرد و گفت، لبنان تمایل به ازسرگیری مذکرات غیرمستقیم مرزی دارد.

وی گفت: از اینجا اعتراض خود به شورای امنیت و سازمان ملل در خصوص اقدام اخیر اسراییل مبنی بر امضای قرارداد استخراج گاز و نفت با یک شرکت آمریکایی را اعلام میکنیم، این اقدام با خط مشی مذاکره غیرمستقیم به میزبانی سازمان ملل و میانجیگری آمریکا در تنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور لبنان ضمن اعتراض به تل آویو؛ برای ازسرگیری مذاکرات ترسیم مرزی آماده ایم

رییس جمهور لبنان ضمن اعتراض به تل آویو؛ برای ازسرگیری مذاکرات ترسیم مرزی آماده ایم