مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 11:002021-09-22بين الملل

قدیمی ترین محوطه تاریخی جهان کدام است؟


به گفته یک استاد باستان شناسی، تاریخ های به دست آمده درباره محوطه لومکوی 3 بحث برانگیز است و وی تردید دارد دست سازه های تاریخی یافت شده در این محوطه واقعا 3 میلیون و 300 هزار سال قدمت داشته باشند.

- محوطه تاریخی مذکور در یک منطقه جنگلی روی تپه ای کوچک در نزدیکی دریاچه تورکانا قرار دارد.

به گفته محققان، انسان ریخت جنوبی عفاری به احتمال زیاد از این ابزارهای سنگی برای شکستن میوه هایی که پوست سخت داشتند، استفاده می کرده است.

جیسون لوییس (Jason Lewis) معاون موسسه ترکانا و از مولفان این پژوهش در ایمیلی تاکید کرد: لومکوی 3 قدیمی ترین محوطه باستان شناختی جهان است.

جرمی دی سیلوا (Jeremy DeSilva) استادیار رشته انسان شناسی در کالج دارتموث آمریکا با تایید این ادعا اذعان کرد همه دانشمندان و محققان در این باره اتفاق نظر ندارند و گفت: لومکوی یک منطقه مورد مناقشه است و برخی از همکارانمان در مورد قدمت ابزار پیدا شده در این محوطه قانع نشده اند.

دیوید براون (David Braun) استاد انسان شناسی دانشگاه جورج واشنگتن در همین راستا در گفت وگو با لایو ساینس گفت: چند مقاله جدید منتشر شده که وضعیت دست سازه های تاریخی یافت شده در منطقه لومکوی 3 را زیرسوال می برد با این استدلال که این دست سازه ها در شرایطی کشف نشده اند که بتوان در مورد قدمت آنها مطمئن بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدیمی ترین محوطه تاریخی جهان کدام است؟

قدیمی ترین محوطه تاریخی جهان کدام است؟